Co jeść, aby zbudować masę mięśniową?

Posted by Tytus

Dla osób chcących zwiększyć objętość swoich mięśni dieta jest podstawą do osiągnięcia tego celu. Istnieje wiele teorii na ten temat i prawdopodobnie każdy organizm inaczej reaguje na pewne produkty. W związku z tym nie można jednoznacznie stwierdzić, że istnieje złoty środek, który będzie działał u każdego tak samo. Mimo to można wywnioskować kilka zasad, które znajdą zastosowanie u znacznej większości osób. Wszystko dotyczy tego, co się je i w jakich ilościach. Oczywiście ważne jest również jakie wykonuje się ćwiczenia oraz w jakiej ilości powtórzeń, aby masa mięśniowa szła w górę. Ponadto nie bez znaczenia pozostaje stosowanie suplementacji odżywkami. Jednak to już bardzo indywidualna kwestia.

Osoby mające bardzo szybką przemianę materii mogą mieć niestety spory problem z przybraniem na masie. W takim przypadku warto udać się do dietetyka, które udzieli indywidualnej porady, co i jak jeść w takim przypadku. Ponadto osoby cierpiące na choroby wieńcowe czy diabetycy, szczególnie powinni uważać na swoją dietę.

Lista wskazanych produktów

BIAŁKO. Jest to bardzo szerokie pojęcie. Białko stanowi podstawę budulcową tkanki mięśniowej. W związku z tym musi być obecne i to w sporej ilość w diecie każdej osoby chcącej zwiększyć objętość swoich mięśni. Najlepszym źródłem białka jest oczywiście mięso, szczególnie:

  • mięso z drobiu (piersi z kurczaka mogą być dość suche dla niektórych osób, warto w takim razie spróbować jeść udka);
  • wołowina jest chudym mięsem i zawiera w sobie dużo dobrego białka, dlatego zaleca się jej dość częste spożywanie.

WARZYWA I OWOCE. Oprócz białka ważne w każdej diecie jest dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie ma lepszego źródła witamin niż surowe warzywa i owoce.

WĘGLOWODANY ZŁOŻONE. Nie zaleca się zajadanie białym pieczywem czy chipsami, które zapewne podniosą trochę wagę, ale to nie wpłynie na rozbudowę masy mięśniowej tylko oponkę na brzuchu. Rodzajem dobrych węglowodanów są:

  • brązowy ryż;
  • kasza gryczana;
  • żytni chleb.

Spożywanie powyższych produktów w ilości ponad 4000 kalorii dziennie powinno dać efekty w postaci zwiększenia masy mięśniowej.